måndag 13 oktober 2008

Gudstjänsterna haglar

Igår var jag, Ida, Anton och Lina på två gudstjänster. Först i Filadelfiakyrkan och sedan i Immanuelskyrkan på deras 153-gudstjänst. Vi kände oss oerhört seriösa. I filidelfikyrkan, eller fillan, som pingstvännerna säger, så talades det om familjen. Det var ganska bra. I Immanuel talades det om Jona. Jag somnade lite under predikan, men annars var det bra. Jag tror inte Gud menade att man skulle gå på två gudstjänster på samma dag.
Det är lite jobbigt med Stockholm, att det finns så otroligt många kyrkor att välja på. Jag har varit i Abrahamsbergskyrkan ett par gånger. Det är min närmsta missionskyrka och den är trevlig. Vanlig. Så där ska jag nog gå... Men det är trevligt att kolla på lite olika kyrkor också, nu när jag har så mycket att välja på.
Ja, ja...

1 kommentar:

Malin sa...

Ja alltså det där med valfrihet suger verkligen i vissa lägen...

Det är lite som när man var lite och inte ville somna för att man var rädd att missa någonting. Tänk om det har bättre gudstjänser någon annan stans - tänk om jag missar nåt...

Saknar dig!