torsdag 11 februari 2010

Retreat, here I come!

Idag åker jag och mina framtida kollegor (alltså pastorskandidaterna) till Rättvik och Berget för att vara på tyst retreat tills på söndag. Det kommer bli skönt. Jag ska läsa och be och äta i fyra dagar. Mina ungdomar i Jakan tror inte att jag kan vara tyst i tre dygn, men det är inte så svårt som det låter. Det är rätt gött faktiskt. Och som Dietrich Bonhoeffer skrev "Att vara tyst skapar inte ensamhet och att prata skapar inte gemenskap".

Skönt är också att jag igår fick tillbaks hemtentan i Teologins förändrade förutsättningar, så jag behöver inte oroa mig för den. Jag har alltså klarat tre treminer på högskola utan en enda rest! Jag är stolt över mig!

Joel:
Jag ska på retreat nu.
Jag klarade min hemtenta!

2 kommentarer:

Karin sa...

Visst är det skönt att komma ut som den A-student du verkligen är! Ha det bra och hämta ny kraft i tystnaden.

(och skulle du missa en tenta så står dig tusen åter , ja helst inte tusen omtentor då men nya möjligenheter.....)

Joel sa...

Du kommer få panik innan första kvällen är slut.