måndag 22 september 2008

Hemma från Hemavan

Malin var på Stockholmsbesök förra helgen. Underbart. Två kort på Malin och Angelica när de är som bäst!



Jag har varit i Hemavan på "Svalkanhelg" med teologgruppen. Det betyder att jag och många av pastorskandidaterna har varit iväg några dagar och haft det bra. Jag lägger upp några bilder, men tyvärr gör de inte färgerna rättvisa. Det var mycket mycket mycket vackrare.


Mojo, som är föreståndare på SMU Fjällgård, Hemavan och Klas som är distriktsföreståndare i Övre Norrlands distrikt.
Tänk att dricka 11-kaffe här varje dag! Det är kärlek.

Ida-Maria och jag

Rutjebäcken. Man ville bara bada. Som världens roligaste äventyrsbad, fast på riktigt. i somras var det 22 grader varmt i vattnet här. Någon gång ska jag tillbaks och ha badkläder med mig.

Vi gick omkring bland molnen. Så vackert och så häftigt. Lite synd var det att det inte var klart väder så man kunde se hela utsikten, men detta var fantastiskt.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Vackra bilder från hemavan!! mindre vackra bilder på mig... puss mitt hjärta!

Malin sa...

Gud vad fint det er ut att ha varit! Längtar nästan ut i skogen, fast jag har hört att det bor troll/samer där... läskigt :)

Önskar att du och jag och Angelica kunde vara på topp tillsammans alltid!

Anonym sa...

Det såg jätte trevligt ut!Vackra höstfärger. Här kommer hösten också med stora kliv. Björkarna gulnar och lönnarna får sin orangeröda färg. Kastanjerna börjar att rasa ner.
Trevligt initiativ att dra upp er till Norrland. Till sommaren är det dax igen.
Nagrom

Anonym sa...

Underbart!ommer du och hälsar på oss itill sommaren i fjällen när vi är ute med husbilen?

Ida-Maria sa...

åh fantastiskt!