tisdag 6 juli 2010

Finfin helg

I torsdags kom mina föräldrar på besök till Stockholm och stannade till lördag. Det var riktigt trevligt. De och Andreas och jag var på orgelkonsert i Storkyrkan och åkte ångbåt till Vaxholm och turistade där (inte så mycket att ha, faktiskt, men trevligt och väldigt god mat).

På lördagen åkte alla fyra till Finspång. Jag och Andreas skulle på min klasskamrat Thomas och hans (numera) fru Susannas bröllop, och mamma och pappa skulle vidare med sin husbil, så jag och Andreas sov hos dem. Det funkade förvånandsvärt bra.

Bröllopet var riktigt vackert. Jag grät en skvätt av lycka när de sa ja! Och jag blev helt förälskad i Sannas klänning, som hennes mormor har gjort!! Tyvärr tog jag ingen bild så att ni kunde få se klänningen på nära håll, men jag lovar att den var underbar!

Annat som var underbart med bröllopet var maten. Fantastisk! Arabiskt smörgåsbord. Falaflar, hummus, baba ganoush, vinbladsdolmar, massa goda frukter, allt möjligt. Jag älskade det! Tack Sanna och Thomas för maten och festen!

Inga kommentarer: