onsdag 30 juni 2010

Midsommar på Bruket

Ja, nu var det ett tag sedan det var midsommar, men jag har ju inte berättat något om det här, så nu är det dags.
Jag var på Bruket hela dagen. Det var varmt och roligt och fullt i folk. Kattis och Fredrik var midsommarens hjältar och styrde upp alltihop. Fantastiskt!
Dans kring stången till musik av folkdanslag från Kungsängen. De hade verkligen ansträngt sig med finkläder och allt. Roligt tyckte jag.
Jag tycker att ni alla som inte har varit på Bruket borde komma dit och förundras. Det är fantastiskt. Det är inte bara på midsommar som det är café, utan alla dagar. Kaffet kostar tio kronor och då ingår påtår. Oliver, som är husmor på caféet, ser till att det finns nybakta kakor hela tiden. Igår gjorde han dammsugare! Jag ska nog åka dit och äta en sån idag.
Igår var jag med Zafari-ungdomarna ut och klättrade i berg (nej, jag klättrade inte, det hanns inte riktigt med, och det var för varmt) och badade. Vi var ute på nåt ställe där det inte var långgrunt, som det är vid Bruket, utan höga klippor och djupt i vattnet. Jag hoppade från tio meter. Oerhört läskigt och ännu roligare. I like. Och jag är säker på att det var 22 grader i vattnet, och inga maneter här heller. Så Eyvor (och ni andra också), det är bara att pallra sig hit!

Inga kommentarer: