lördag 19 juni 2010

Prinsessbröllop så som jag ser det

Jag funderade mycket på hur jag skulle göra med bröllopet. Jag bor ju ändå i Stockholm, så det vore ju roligt att åka in till stan och titta på spektaklet. Samtidigt som jag inte bryr mig om bröllopet så mycket (men då jämför jag i och för sig med Johanna och Emelie som till och med kom med på tv med Mark, men som jag inte kan hitta på svt play och därför inte har sett. Tråkigt för mig, roligt för Johanna och Emelie). Jag kompromissade med mig själv. Jag åkte in efter lunch, typ 14.00 var jag i Gamla stan. Ahh!! Så mycket folk! Jag blev helt matt och åkte hem efter en timme. Så jag såg alltså slottet, kyrkan, massa poliser som var klädda som Kling och Klang och sen fick jag se vigseln på svt play. Det räckte för mig.
Jag tyckte att klänningen var fin och att det var fint att de grät under vigseln. Jag grät också.

1 kommentar:

Johanna sa...

Efter en ljuvlig helg sitter jag nu på tåget hem till den ack så grå vardagen. Men minnena är ljusa, något vi sannerligen kan leva på läänge. Om man gärna vill se och kanske framförallt höra mig och Emme redogöra på bre götebosska om vår bröllopshelg så kan man göra det på SVT play:). "det kungliga bröllopet" 18 juni 1.52 in i programmet;), men blinka inte då kanske du missar denna epok i SVTs historia;). Visste att du inte skulle kunna hålla dig därifrån. Kram och hej