måndag 14 juni 2010

Helg i Alingsås

I helgen var jag och Andreas i Alingsås. Det var väldigt trevligt. Vi träffade massa folk och åt mycket gott och spelade mycket När då då. Det enda som var tråkigt var vädret och att Andreas föräldrar inte var hemma...

Efter att ha ätit frukost med Mårten så hälsade vi på Andreas kusins fru och barn och kor och katter. Roligt. Korna hade kalvar, men de ville tyvärr inte prata med mig eller Andreas, de var lite blyga. Men korna kom och hälsade. Mysigt.

Vi åkte även till Kungälv en kort sväng för att hälsa på min mormor och sjukskrivna pappa (brutit nåt ben i foten) och äta hamburgare från Oskar. Sen vidare till Göteborg och Miriam (som bor direkt ovanför Lejonet och Björnen) och spela När då då med henne och Martin Berndtsson. Väldigt underligt att träffa min vän hos Andreas vän. Världen är liten.

På lördagen bakade jag chokladkaka, ananaspaj, kolakakor och framför allt rabarberpaj. Gott! Andreas hade nämligen bjudit in massa folk på fika, så då fick jag baka hur mycket jag ville! Det är världens lyx att få stå i ett kök en förmiddag och baka hur mycket man vill. Jag längtar efter mitt eget kök... Sedan kom massa folk och gjorde sitt bästa för att äta upp allt som jag och Andreas bakat (det gick dock inte) och spela När då då.

På lördagkvällen grillade vi med en salig blandning kompisar. En läkare, en lokförare, en brandman och en personlig assistent/dj/synthesizer-byggare. Väldigt märklig blandning, men den funkade oerhört bra. Vi spelade När då då och åt kött, chips och rester från eftermiddagen. Fantastikt roligt.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Fina bilder!
//Andreas

Anita sa...

Äntligen har jag tagit mig tid att läsa Din blogg- igen...Jag är imponerad av Ditt fantastiska språk och fina bilder(även om några är Andreas).
Söta katter ffa de små och i augusti får jag två! Det passar så här på landet- jag njuter så av mitt nya liv i Fröjdenborg.
Kram