lördag 19 juni 2010

Mina favoriter

I förrgår träffade jag mina älskade extrasystrar Emelie och Johanna som är på besök för att gå på prinsessbröllop. De var helt gasade i förrgår, så jag kan inte ens föreställa mig hur de är idag. Dessa tjejer har planerat detta... jag vet inte hur länge. De bokade hotell för ett år sedan, men jag gissar att de har planerat att komma hit redan när Vickan blev tillsammans med Daniel. De är helt tokiga. Hoppas de får en bra dag idag. Jag tänkte nog åka in till stan å kolla på spektaklet lite i eftermiddag, mest för att kunna berätta det för ungdomar på bussen när jag är gammal. Igår hade vi musikcafé på Bruket. Det var riktigt osäkert väder, men vi bestämde oss till slut för att vara ute. Det var jätteroligt. Vårt husband Jakan Spela spelade en underbart vacker låt om Bruket och sommaren. Jag älskar att jag jobbar i en kyrka där ungdomarna själva har bildat ett elvamannaband som har ett så skönt sound som jag inte ens kan beskriva. Lite folkmusik eller så, kan man kanske säga. Fiol, trummor, dragspel, bongo, koklocka, gurka, egg, claves, bas, gitarr, sång, saxofon och valthorn. Är inte det den bästa kombinationen av musikinstrument ni kan tänka er? Dessutom skriver och komponerar de sina egna låtar. Jag är riktigt avundsjuk på dem. Sa jag att många av dem inte hade spelat någonting i höstas. Och nu låter de som proffs!
Jag vill också meddela att jag har fått ett mail där det stod att jag klarat kursen Paulus och breven, alltså grekiska-kursen. Så jag har alltså klarat grekiskan. Glädje!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Grattis! Tänk att du har klarat grekiskan och att det t.o.m. blev roligt att läsa det ämnet till slut.

Pappa och jag åkte upp till förlägret igår kväll och bjöd våra fantastiska scoutledare på lite mat. Nu är de i full gång och vi är tillbaka hemma och sitter framför TV:n och följer bröllopet. Johanna och Emelie har vi sett på svt play när de blev intervjuade av Mark Levengod! Vi följer också dem på Emelies blog, så det är mycké nu.

Karin sa...

Emelie och Johanna lyckades ju fantastiskt bra. De kom ju tillochmed i direktsändning i SVT intervjuade av Mark L när de stod utanför konserthuset och princess-spanade. Och i repris på kvällen. Respekt till E och J!