torsdag 24 juni 2010

Första doppet

Ja, idag tog jag mitt första dopp för i år. Pinsamt sent, jag vet, men nu har jag gjort det. Med barnen på Kollo. I Mälaren. Jag tyckte att det var helt okej i vattnet, men jag stannade inte i så länge. Jobbigt att bada med barn. Men roligt.
Imorgon är det midsommar. Det betyder tydligen att jag ska jobba hela dagen. Men mitt jobb kommer gå ut på att dansa kring stången och hålla tal och äta jordgubbar och antagligen springa runt som en yr höna. Det blir roligt.

3 kommentarer:

Karin sa...

Sötvatten? Tja. Du var före mig, har just premiärbadat på Vrångö. 16 grader???. Har just bestämt att skamgränsen är 1 juli /Karin D

Pappa sa...

Det ser ut som du har det trevligt på jobbet. Mitt premiärdopp får vänta ett tag till. Vi åker iväg idag, norrut och sedan till dig!

Anonym sa...

Hejsan Maria!
Jag har inte varit inne på din blogg sedan vi for till Monte Negro. Där badade jag mest hela dagarna. När vi for hem var det 25,5 i havet och INGA MANETER!
Hurra!
Idag (och jag skäms nästan) tog jag årets premiärdopp i Mjörn. Solen sken, det blåste friskt, så det kändes kallt fastän vattentemperaturen var 19grader.
Lycka till med ditt sommarjobb!
önskar LBmamma