fredag 24 februari 2012

Mitt huvud

Hur har du det Maria? Är du stressad över bröllopet? Så frågar folk just nu. Och jag kan helt ärligt säga att nej, jag är inte stressad över bröllopet. Jag har ganska bra koll på det mesta, och det som jag inte har koll på, det har Andreas eller mamma koll på. Andreas kommer säga ja, och det kommer jag också. Klänningen kommer passa, för jag har snörning i ryggen, så om jag gått upp massor den senaste veckan så är det ju bara att inte snöra så hårt. Om pastorn blir sjuk så har vi åtminstonde två till av de inbjudna gästerna som har vigselrätt. Om maten inte räcker så får vi äta tårta. Allt sånt kommer ordna sig, det är jag inte orolig för.
(Stirriga flamingos på Eskilstuna zoo 2007)
Däremot är jag orolig för skolan. Jag har hittills i min högskolekarriär aldrig lämnat in någonting försent. Just nu ligger jag fyra PM efter. FYRA! Egentligen skulle jag nog ha kunnat pressa fram dem i tid, men min hjärna hänger inte med. Jag har för mycket i huvudet, så jag kan inte fokusera tillräckligt länge för att skriva klart. Jag börjar, men slutar inte.
Det är naturligtvis bröllopet som spökar. Och framtida jobb. Och nutida jobb. Och verksamhetsförlagd utbildning (= prao). Och ordination. Och häromdagen unnade jag mig att börja läsa ett kapitel i en roman som jag längtat efter, så nu vill jag fortsätta läsa den. Och allt annat som man kan ha i huvudet.
Men jag unnar mig att inte lämna in PM i tid. Jag skickade ett skäms-mail till läraren och förklarade läget, och han sa att det gick bra bara jag lämnar in innan kursen är slut. Skönt! Jag har inget planerat imorgon på dagen, och Andreas jobbar så då tänker jag att jag kan skriva eller två.
Om mitt huvud tillåter det, alltså...

2 kommentarer:

Kakans smått å gott sa...

Det låter jobbigt. Strunta i att det är 4 inlämnninar. Gör dem en i taget. Ta den lättaste först så att du blir av med nåt. Nu är det bara nån vecka kvar sen är ju iaf bröllopsstöket över (även om du inte är så stressad över just det). Kram

Maria sa...

Ja, jag planerar också nåt sån... ett i taget...
Och jag längtar jättemycket efter att ha bröllopet bakom mig. Både för att jag då är gift och för att stöket är över. Men mest för att jag då är gift.