söndag 12 februari 2012

Söndagkväll på tåg

Nu sitter jag och Andreas på ett tåg till Stockholm. Det är fel på dendär grunkan som gör att det inte lutar så mycket när man åker. Så det lutar mycket. Jättemycket! Jobbigt är det. Jag tycker att jag inte gör annat än att åka tåg nuförtiden. Förra helgen åkte jag tåg. Denna helgen åker jag tåg. Imorgon åker jag tåg. Nästa helg åker jag tåg. Man får gratis internet på helgen om man åker såhär mycket tåg som jag gör. Och gratis kaffe alltid. Synd bara att internetet är jättesegt och att kaffet är jätteäckligt. Men jag surfar ändå. Och dricker kaffe ändå. Bara för att.



Vi har varit i Kungälv och Alingsås för att planera bröllop. Det har varit väldigt bra. Nu är vi redo. Vi har världens bästa weddingplaners. Våra mammor och pappor. De har full koll på allt. Skönt! Jag har ganska bra koll och Andreas har riktigt bra koll. Men våra weddingplaners har riktigt riktigt bra koll. Skönt. I lördags kväll planerade vi inte bröllop. Då firade vi finaste Johanna som har blivit lärarinna. Det var riktigt trevligt. Hon hade bjudit in massa gäster till en idrottsklubblokal där vi åt jättegod mat och dansade till både Fångad av en stormvind och Eloise. Dessutom fick jag i en gammal Mina vänner-bok reda på att jag 28 augusti 1997 hade delfin som älsklingsdjur och samlade på minnen. Kvällen var, som ni förstår, fantastisk!

Inga kommentarer: