torsdag 19 februari 2009

Så går en dag ifrån vårt liv...

Nu sitter jag i skolan och andas ut efter ytterligare en dag. Sedan sist jag skrev så har det hänt mycket som jag vill dela med mig av, så här kommer det.

Jag har varit på retreat på Bjärka-Säby. Det var fantastiskt. Dels var det vackert. Jag bodde verkligen i ett slott. Det var kristallkronor och fina soffor och kakelugnar överallt. Och alla dessa porträtt på gamla människor. Nästa gång jag är där ska jag ta kort på alla mäns olika skägg.
Dessutom var det fantastiskt att få vara tyst. Jag vet att ni nu tänker att jag får vara tyst oftare än vad jag är, och att ni kanske ibland önskar det, men jag menar att verkligen vara tyst, så tyst så att mina tankar förändrades så att jag inte tänkte på skolan och sånt, utan på mig och på Gud och på viktiga saker.
Något av det bästa bästa bästa var maten. Att få lagad, fantastiskt god (läs fet) mat flera gånger om dagen utan att behöva göra något. Och frukostarna var underbara. Mackor med ost, korv, leverpastej, skinka, ägg. Fil med müsli, cornflakes, och gröt med äpplemos, sylt. Och kaffe. Och att ingen fick störa mig vid frukosten. Lycka!!

Ja, jag kom hem från retreaten i söndags och blev genast bjuden på middag hos Angelica och Gustav, där jag även fick se på Cold case, trots att de protesterade. Ibland är det bra att ha vänner som är lättövertalade och har TV.

I måndags kom Andreas hit. Bara en sån sak!

Idag höll jag min första predikan i kapellet på skolan. Det var nervöst, men det gick nog bra. Jag ska predika igen på söndag, och nästa söndag och söndagen efter det. Jag känner mig som en riktig predikant nu, haha!

1 kommentar:

Kristin sa...

åh, vad jag blir retreatsugen ...! inte för att jag inte slipper laga mat här hemma :) men det är ju prima med retreat. det är bara så ... dyrt. :)