söndag 12 september 2010

Åker hem(ifrån)

Jag sitter på tåget (som är försenat pga död älg) och längtar till Stockholm. Inte just för att det är Stockholm, men för att jag är helt slut! Det är så jobbigt att predika hemma i Kungälv. Helgen har varit trevlig, men jobbig. Det är inte lätt att predika där hemma. Men nu är det gjort. Och det var ganska trevligt. Väldigt fin gudstjänst med nya ungdomsledaren Emma som sjöng och Ann-Charlotte som ledde.
Och det var trevligt att vara hemma hos mamma och pappa. Jag och mamma shoppade loss på Pingstkyrkans second hand på lördagsförmiddagen, och så köpte vi grönsaker (bland annat 11 kilo lingon) hos Jim, fisk hos fiskbilen och bullar hos Svarta Katten - en riktig Kungälvslördag, alltså. Dessutom tittade vi till pappa som stod i valbyrån. (Jag röstade i fredags, eftersom jag är borta på valdagen. Ganska skönt att ha det gjort.)Efter maten på lördagen (bilden över, makrillfilé med spenat och potatis!!) åkte jag till pappas förråd och tittade till mina flyttkartonger. Jag har mycket grejer! Hur mycket som helst, faktiskt. Men väldigt många bra saker, som stekpannor och adventsljusstakar (fyra stycken kanske jag inte behöver, dock). På kvällen fick jag världens räkmacka och mamma hade hyrt film, som vi i och för sig aldrig såg eftersom min moster Gunnel kom förbi. Väldigt trevligt!



Och så var det idag med gudstjänst och söndagsmiddag (jättegod lax och potatis med jättegod röra till och äpplepaj till efterrätt) tillsammans med mamma, pappa, morfar och Jenny, som nu bor i Kungälv! Sedan la jag och Jenny oss i soffan och såg på film. Gött med söndag hemma i Kungälv.

Joel:
Jag var hemma i Kungälv i helgen
Jag fick mycket fisk och skaldjur
Jag predikade

2 kommentarer:

Linda sa...

Jag vet att det inte låter så på namnet, men jag tror ändå att Lingon är ett bär snarare än en grönsak.

Linda sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.