tisdag 25 november 2008

Gävle

I helgen var jag i Gävle och firade moster Britt när hon fyllde 50. Det var väldigt roligt. Helt hysteriskt, naturligtvis. Alla utom mormor och morfar var där. Det var fullt i folk överallt. Och de enda som var någolunda lugna var kusin Johan och hans Sara. Alla andra var överallt hela tiden och skrek och levde rövare. Det var riktigt roligt.

Festen på lördagskvällen var rolig. Och god. Maten var underbar. Tänk alla roliga frukter som man aldrig köper i affären, de åt vi. Jag har ingen aning om vad de heter, men det var väldigt roligt att provtesta alla. Jag åt så mycket frukt att jag inte fick plats med chokladtårtan som var efterrätt. Då är det bra att man bor hos hon som fyller år så att man kan äta restern till 11-kaffet på söndag. Joel, Hannes och jag gjorde ett oförglömligt uppträdande med sång och musik. Vi är otroligt käcka, vi...

Vi var på bandy i söndags också. I Sandviken. SAIK mot IFK. Släkten Paulander (alltså min släkt på mammas sida) var enda IFK-klacken. Det var nog deras sämsta klack på länge, men vi hade roligt. IFK förlorade med 7-3, men det gjorde inte så mycket. Inte för mig i alla fall. Jag tyckte att det var roligt att vara på bandy. Jag åkte i halvlek, så det var lagom mycket också...

På fredag har jag tenta. Det ska bli otroligt roligt. Religionshistoria heter ämnet, så det är en del att plugga på... Judendomens alla högtider, hinduismens alla gudar, buddhismens alla buddhor (jag skojar inte, det finns fler än en! Det hade jag ingen koll på...) och islams alla kalifer, och allt annat som man har inte kommer ihåg från högstadiet...

Inga kommentarer: