torsdag 13 november 2008

Hemma från hemma.

Nu har jag varit hemma i Stockholm i några dagar. Det var riktigt roligt att vara i Kungälv/Alingsås. Jag träffade Andreas och massa släkt och vänner. Underbart. Jag träffade Andreas systerson Patrik. Han är underbart söt. Han tyckte om mig. Jag tyckte om honom.
Jag träffade min familj och familjen Öst och var i min kyrka och åkte mellan Kungälv och Alingsås många gånger. Det var trevligt, men jag längtar till jul när man kan vara på ett ställe i några dagar.

Igår stals Idas cykel när den stod här mellan våra hus. Låset blev avsågat. Inte roligt. Jag vill inte bli av med min cykel. Jag låser båda mina cykellås från och med nu. Ida hälsar att hon gärna tar emot bidrag till att köpa ny cykel.

På lördag ska jag till en synagoga. Då var man tvungen att maila dem i förväg och ge dem sitt namn och på lördag måste vi ha med id-handlingar. Allt detta av säkerhetsskäl. Jag blir så arg på världen.

1 kommentar:

Anonym sa...

Det är mycket man ska hinna med när man kommer hem, så är det. Det var jätte-gott att ha dig och Andreas hos oss!! Vi ses ju snart igen på "mosters" kalas i Gävle. Och sen är det snart advent...hur var det, skulle du ha några advent/julsaker från förrådet?
Va många trevliga kommentarer du får. Karin D är en hejare på detta. Kram mamma
ps. glöm inte att maila över hymn-arbetet.