torsdag 15 september 2011

Högst upp på önskelistan

Nu har äntligen denna fantastiska bok kommit: NT på grekiska och svenska. Så oerhört bra grej! Jag tänker köpa den så fort CSN går med på att ge mig pengar (hjälp, vad det ska krångla varje år!). Ni kanske tänker att jag ju är så glad att grekiskan är gjord och att jag inte skulle vilja läsa grekiska igen nu när jag klarat det. Men så är det inte. Jag är oerhört glad över att ha klarat grekiskan, för det var jobbigt. Men faktum är att jag tycker att grekiskan är ett av de intressantaste och mest givande skolämnena hittills. Jag är jätteglad att jag har läst grekiska så mycket att jag kan se skillnad på grundtexten och den svenska tolkningen. Med ett NT med båda versionerna bredvid varandra så tror jag att jag kommer hålla min grekiska åtminstone lite levande om inte hela min pastorsgärning så i alla fall en längre tid.

Joel:
Nu finns en NT-version med både svenska och grekiska.
Jag vill ha den!

2 kommentarer:

Joel sa...

vad har du för adress så kommer den.

Maria sa...

Jag ÄÄÄLSKAR min storebror! Puss!