söndag 4 september 2011

Min helg. Jodå.

I helgen har jag börjat mitt nya extraknäck i Kyrkan vid Brommaplan. Jag ska jobba med tonår där nu i år. De hade inget tonårsarbete i kyrkan och ingen i församlingen som kände sig kallad att dra igång det. Så nu jobbar jag där på timmar. Fredagen gick sådär. Det är svårt med tonåringar. Men jag hoppas att det går bättre med tiden.

I kyrkan hade några väldigt kreativa människor gjort en takkrona av rönnbär och ståltråd. Jag tyckte fin. Om jag till exempel hade en flygel i hallen så skulle jag vilja ha en sånhär hängande över flygeln. (Känn piken, Lotta!)Förutom att vara i kyrkan har jag pluggat en del, läst lite muminbok, sett på film med Andreas, lagat mat och tränat. Eftersom jag tycker att det är oerhört pinsamt att visa upp mig i tighta, osmickrande träningskläder så tänker jag att ni andra också tycker det. Därför tog jag ett osmickrande kort på mig och lägger ut det på min blogg. Varsågod.
By the way så är Kalle Moraeus väldigt mysig.

3 kommentarer:

Karin sa...

Du ser stark och frisk ut. Kör hårt!

Anonym sa...

Ska vi löpa runt poolen klädd i sådana läckra tighta tingestar om en månad, tycker du?!?

Vill du ha pysselkväll och göra en takkrona till mig får du gärna. Jag har fått en massa nya prismor, så det kanske kan bli nåt med dem annars.

KRAM från Lotte

Kakans smått å gott sa...

Allså, ingen är som du! Grymmast! Jag behöver oxå börja träna igen. men det är ju inte så frestande direkt..