torsdag 17 december 2009

jul jul snöiga jul

Nu har jag haft min sista lektion för 2009. Det känns bra, men jag har mycket plugg att göra över "lovet". Men det ska väl gå, det också.
Här i Stockholm har vi mycket snö. Kortet är från i förrgår, och idag är det galet mycket mer. Snön här är inte alls som hemma. Den är lätt och torr. Man kan borsta av sig den när man ska gå in. Och det är inte slask. Knappt ens på vägarna. Helt tokigt.

Jag har fått ett par strumpor som jag inte vet vem som har skickat dem. Vem har gett mig dessa? De var väldigt fint inslaget, men jag hann inte ta kort på det. Jag blev så glad av att få paket, så jag rev upp det i hallen, faktiskt. Vem det än var, så säger jag tack!

En annan sak som jag har fått är fin-choklad av Carolina, som är en av pastorskandidaterna. Hon fick låna min kavaj för en maskeradfest och som tack fick jag massa choklad. Nu sitter jag med en kopp kaffe framför mig och tänkte äta upp några. Gott ska det bli.

I helgen ska jag försöka plugga lite, jag ska gå på Idas dop, jag ska tvätta, städa, packa och kanske få en biljett till Radiosymfonikernas julkonsert av min granne som är med och spelar där. På måndag kväll ska jag åka till Kungälv. Det ska bli skönt. Jag längtar efter riktig mat och alla människor.

Joel:
Jag har köpt det första röda huset på bilden högst upp.
Jag har bytt namn till Norma Jeane
De två chokladbitarna är de sista jag ska äta i mitt liv, från och med nu ska jag aldrig mer äta choklad

5 kommentarer:

Anonym sa...

Du älskade lilla Maria!
Du och din blogg fyller mitt liv med glädje! Joels rader var helt underbara!
LBmammma

Mamma sa...

Underbart att du får bo en bit norröver och känna skillnaden på snö!Idag är här kallt, blåsigt och lite,lite,lite vitt på marken.

Det ska bli så gott att få hem dig! Pappa och jag jobbar med att få ordning i rummet, men som du vet, inredning är inte riktigt vår grej så det är kämpigt.

Linda sa...

HAHAHA

Storebror sa...

Hej kära syster, för en gång skull läste jag all text, förutom Joels rader, detta är inte alls ett tecken på att du skall sluta utan att jag för en gång skull brydde mig.

MIN SYSTERS POJKVÄN SKALL KOMMA HEM!!!, du är också välkommen.

Karin sa...

Läser och njuter. Joelraderna blir bara bättre och bättre. K