söndag 27 december 2009

Julen är slut för denna gången

Jag har kommit tillbaks till Stockholm nu. Västkusten var sig likt. Trevligt. Här får ni några bilder från min julhelg.

Jag gör senap till den traditionella Torsk i senapssås dagen innan julafton.

Pappa, Hannes och jag klädde granen. Inget fult, inget glitter och ingen stjärna var temat för året.

Min familj i hissen till familjen Tomas. Trångt och mysigt.

Morfar sover efter julmiddagen.

Andreas kom till västkusten på juldagen och åt vi middag hos Östs och efterrätt hos Benjaminssons (som är Andreas systers familj). Pojkarna var värligt svåra att ta kort på, för de var inte så still. Här är jag och Adam.
Jag tvingade Lotta att ta fram fiolen och Adam och Simon spelade alla möjliga låtar för oss.

När Simon, Adam och Jan-Eric gick och satte upp Adams nya lego-polisstation tog Lotta fram ett Melodifestivalspel. Här sjunger hon och Eyvor segerlåten. De är inte heller så lätta att få på bild...

Då det inte blev någon Annandagsbandy fick vi hålla till godo med släktmiddag på Annandagen. Det var trevligt och betydligt varmare än bandyn brukar vara.Mina två bröder lånade tydligen min kamera. Jag gissar att de ville komma med på bloggen....Detta är min fina pojkvän. Han tittar just nu på sin systerson Patrik som vi hann träffa i någon timme innan vi var tvugna att ta tåget mot Stockholm. Patrik visade sig vara ännu svårare att få på kort än någon annan i släkten Öst, men vi gjorde tappra försök.Imorgon åker jag på nyårsläger med Jakobsbergskyrkan, det blir trevligt.

Inga kommentarer: