lördag 12 december 2009

Lördag is the shit

Lördag. Jag har ont i huvudet för att jag åt så sjuka mängder pepparkaksdeg igår på TGIF i kyrkan. I torsdags var jag och Lina på Salem-konsert. Det var som vanligt helt magiskt! Vi hade typ samma platser som förra året (= de billigaste platserna) så vi såg inte så jättebra. Jag funderar på hur mycket pengar det är värt att faktiskt sitta så att man ser alla i orkestern. Jag försöker se så mycket som möjligt, men det är svårt.

Och en fantastisk sak hände på konserten: Jag fick äntligen höra Salem spela fiol. Jag har väntat på detta i flera år. Det var fint. Dessutom var hans bror Sami med och spelade bastuba. De spelade ett helt fantastisk och underbart stycke som Salem skrivit till Sami som jag tror heter Manfreds dans. Jag älskade det! Det var det bästa på hela konserten, tycker jag.

1 kommentar:

Mamma sa...

Roligt att höra att DU gillar fiol, att traumat från musikskolan inte består.