lördag 22 maj 2010

Här kommer sommaren.

Idag har jag och Ida-Maria varit inne i stan och träffat mina goda vänner Martin och Johanna som var här för att köpa kängor. Vi åt lunch, glass och tittade på Jesusmanifestationen. Mycket folk. Johanna och Martin var klart roligast att träffa. Vi bestämde att vi skulle ses oftare.

Häromdagen var jag och Ida-Maria hos Thomas tillsammans med Lena och åt soppa och pannkakor och njöt av Thomas trädgård. Ida-Maria, Thomas, Lena och jag började läsa till pastorer samtidigt och försöker träffas då och då för att umgås lite. Det är härligt.

Det är så skönt med sommar. Jag har köpt klänningar och sandaler (oj, va jag inte hade råd med sandalerna, men de var fina!! Så jag tog mig råd. Ida-Maria påminnde mig om att skatten kommer tillbaks till mig snart också.). Häromdagen cyklade jag till Jakobsberg. Det var härligt, men min rumpa blev öm efter sadeln. Det tog typ trekvart.


Nu är det bara skrapsår på knäna kvar, sen är sommaren här på riktigt!

2 kommentarer:

Pappa sa sa...

Precis Maria, skrapsår på benen är den bästa indikationen på sommaren. Barbenta och aktiva barn (och vuxna) innebär förr eller senare skrapsår. Då är det sommar.
Hade Astrid Lindgren haft mer skrapsår så hade det varit en rad i Idas sommarvisa: "Å jag har skrapsår på be-ena....". Man kan få skrapsår av många saker; ramla med cykeln,havstulpaner när man tar sig upp ur badet, halka på våta stenar på Kungsleden, snava över en tältlina på scoutläger mm mm.
Jag älskar skrapsår! (Nu blommar snart kastanjen, hos oss)

Anonym sa...

Apropå skrubbsår på knäna, så har vi inte hört något om din långbräda. Har den kommit ut denna säsong? undrar LBmamma