söndag 2 maj 2010

Första maj och annat att fira

I helgen var jag och Andreas på västkusten för att fira. Först var det Daniel som fyllde 25, som vi bjöd in oss till. Det var oerhört trevligt. Vi grillade och åt och åt och pratade. Mycket nytt folk. Alltid trevligt.

Sedan var det första maj, så då firades det i Kungälv. Konstigt att det inte är på Folkets park längre, men jag ville ändå inte ha någon glass, det var för kallt.

Sedan firade vi mammas och pappas 32:a bröllopsdag. Det firades genom att de bjöd ut oss barn med våra respektive på finfin restaurang. Jag åt anka. Gott. Sedan firade vi första maj en till gång. Vi ungdomar stannade inte för att lyssna på Wanja Lundby-Wedin (hej Wanjas folk, roligt att ni läser min blogg), utan vi tittade bara på tåget när de gick upp till Götaplatsen (jag är alltid så nära att kalla Götaplatsen för Göta-Petter, men det är ju inte alls samma). På kvällen var jag och Andreas hemma hos Joel och Nicole och spelade TP på Wii. Mycket roligare än som brädspel. Tyvärr vann jag inte, men jag hade trevligt ändå.

Helgen avslutades med ett underbart barn-dop. Det var Andrew och Miiras dotter Leia som döptes. Hon var väldigt fin! En rolig grej var att vi sjöng Grip du mig, helige Ande (396 i Psalmer och sånger, något på 600 i Svenska psalmboken) med varannan vers svenska och varannan finska, eftersom Miira är finsk. En annan sak som var helt fantastisk med dopet (förutom Leia, alltså) var tårtan som Miira hade bakat. Det var det godaste jag ätit på länge!

1 kommentar:

Malin sa...

32 år=Granitbröllop
Coolt va!