fredag 30 april 2010

Oslo: sparka boll

Ja, nu kommer de sista bilderna från Oslo. Roligt att du tycker om dem, Jan-Eric. Det gör jag också. Men det är inte bara jag som tagit bilderna, Anderas har tagit många också. Han är en duktig fotograf. Tycker ni inte att vi ser riktigt stabila ut som fotbollsspelare. Jag tycker att Patrik är den bästa motspelaren. Man kan ha händerna i fickorna när man spelar, och det blir inte så svettigt. Jag spelade mot konfirmanderna en vecka senare, och då var jag tvungen att skrika mig ut ur de läskiga situationerna. Dessutom kom jag på mig själv med att skrika lubba, istället för springa, något som mälardals-människor inte förstod betydelsen av.

Snart åker jag och Andreas till västkusten. Jag vet inte om vi kommer till Alingsås, vi är ju inte där hemma så länge. Men vi får se... Roligt ska det bli, i alla fall.

3 kommentarer:

Linda sa...

Haha, lubba är det fulaste! Lite mellanstadie sådär.
Men du skrek alltså "Springa! Springa!" istället? Ja, inte är det lätt att hålla reda på böjningsformer och grammatik i svenskan...

Ida sa...

Haha du lät iaf mest av alla när vi spelade ;)

Maria sa...

Nej, det var ett imperativ. Som Spring!