onsdag 14 april 2010

Underbara tisdag

Igår var en bra dag. Jag såg massa sippor och Jan Eliasson och mina konfirmander. Jan var på skolan och pratade över temat "Förebyggande, förhandling, försoning". Han berättade om saker han varit med om, mycket inspirerande. Nu vill jag ut och rädda världen!
TIPS från Jan Eliasson för hur man får ett bra liv:
Äpplen
Hårt bröd
Sömn åtta timmar varje natt
Röra på sig
Vara snäll mot alla
Och så har jag som sagt kommit tillbaks till Jakan. Igår var nästan alla konfirmander på plats. Det var väldigt härligt. Nästa vecka ska vi på konfaläger, det blir gôrkul!

1 kommentar:

Anonym sa...

Tänk att våren har kommit så långt norrut! Så fina vårblommor du tagit kort på (Jag menar då inte Jan Eliasson - även om han är fin på många sätt)
Jag har inte sett några blåsippor i år än, men flera citronfjärilar fladdrade omkring i Hultafors idag. Så hörde vi kväkande grodor uppe vid dammen. Hurra för våren!
Kram LB mamma