måndag 5 april 2010

Långfredag

Nu är påsken snart över. Bara några timmar kvar på dagen som heter Annan. Jag gillar påsken, men inte så mycket som julen eller min födelsedag. Min födelsedag är den bästa, för då får jag paket och prinsesstårta och allt handlar om mig. Julen är bra för den är så mysig med alla ljus och knäck och julmust. Påsken har egentligen bara musten, godiset och att man träffar familjen. Och att Jesus dog och uppstod, så klart.På långfredagen var Andreas föräldrar hemma hos mina föräldrar och åt jättegod fisk (tack mamma).
Japp, julmust till påsk. Gott.

1 kommentar:

Anonym sa...

Kära Maria!
Tack för dina härliga funderingar över tillvaron och att du delar tankarna med mig bl.a.!
Du glömde nämna hur god fisksåsen var och desserten och den ljuvliga citronkakan!
Jag är så glad och tacksam att jag lärt känna ytterligare en trevlig hedmanfamilj!
LBmamma