måndag 19 april 2010

måndag

jag vaknade inte i tid, för min mobil hade lagt av under natten, så det blev jättestressigt. när jag skulle sätta igång mobilen slog jag in min bankomatkod tre gånger, så jag var tvungen att leta fram min puk-kod för att få igång mobilen.
och jag var tvungen att koka pasta, för annars hade jag ingen matlåda. det gjorde att jag var tvungen att sitta i köket och äta frukost, vilket jag inte vill eftersom det då kan komma in grannar och störa mig. och när jag skulle hälla av pastavattnet så hällde jag det på mina fingrar, så jag var tvungen att kyla ner dem i rinnande vatten. det tog tid.
sen skulle jag gå in med min kaffekopp med mjölk i till mitt kaffe på mitt rum, men då spillde jag ut mjölken på min ytterdörr.
och nu har jag upptäckt att min tröja som jag har på mig är smutsig.
måndag.

3 kommentarer:

Kakans smått å gott sa...

På ett sätt är det skönt att allt händer samtidigt för då kanske man slipper råka ut för grejer varenda dag. Men det är ju onekligen typsikt! Hoppas att dagen fortsätter bättre!

Linda sa...

själv har jag en olycklig finne på näsan.

Anonym sa...

Tur att veckan har fler dagar än måndag.
Någon sa:" Jag är med er alla dagar". Detta kan visst lika gärna översättas "alla slags dagar" har någon pastor sagt. Något gÖtt å stole på!
Kram LBmamma