onsdag 31 mars 2010

Lite av varje....

I söndags kväll kom min vän Thomas hit. Det var trevligt. Vi såg en jättebra film som heter någonting med The Great Debaters, eller nåt sånt. Jag kan varmt rekomendera den!
Thomas sov över här, men betoning på sov. Vi sa att vi inte ställer någon klocka, men vi vaknar väl runt nio. Jag vaknade nio. Thomas vaknade halv tolv. Då hann vi bara åta frukost och åka, för jag skulle till Bifrost. Men det var trevligt att ha honom här, i alla fall.



I måndags kom Andreas till Västkusten. Alltid trevligt. Så jag var i Alingsås i måndag kväll. Där har man gjort om i vardagsrummet. Jag gillar framför allt tavelväggen ovanför trappan.

På tal om tavlor, och sånt, så finns det i Bifrostkyrkan inte bara tallrikar med bilder på, utan även textilier. Här är tre: Ett barn, en gammal:

Och Jesus:


Jag klippte håret för en timme sedan. Före:

Efter:

Vad tycks?

Nu ska jag iväg till Bifrost.

4 kommentarer:

Mamma sa...

Å vad fin du blev!!!!!!!

Thomas var en trevlig bekantskap med rötter i Gävle-Dala. Välkommen åter!

En annan trevlig bekantskap som vi får träffa på fredag är Andreas och hans föräldrar - Hjärtligt välkomna!

kristin sa...

du är sjukt het! no homo!

Anonym sa...

Kul att ses under påsk och leka lite...
Påsktavlan gjordes med hjälp av wordle.net. Testa får du se, det kan va' din grej.
Hej så länge /Lotta

Ida-Maria sa...

Snygging!!! saknar dig vännen och tänker mycket på dig när det gäller din mormor, mina tankar finns hos er! Älskar förövrigt bilderna på en gammal och en bäbis i bifrost, så vackra!! Hälsa mor din, kram