måndag 1 mars 2010

Härliga söndag

Igår var jag inte hemma på hela dagen. Först var jag i kyrkan. Det var trevligt. Sen åkte jag till stan för att äta med Angelica. Gött. Vi råkade gå förbi denhär:

Den har jag ju gått förbi så ofta att det nu mest är en platta i marken för mig. Så det kändes lite speciellt igår.

Sedan åkte jag på kalas hos Alfred som fyllde tre år. Hans pappa Tobias är min kollega i Jakan. Det var helt underbart att se Alfred när vi sjöng för honom, han var helt till sig. Kan bero på allt socker... Det är gott att vara på barnkalas.

Nu ska jag sitta å plugga hela dagen. Det blir najs.

1 kommentar:

Mamma sa...

Har varit inne på denna blog-sida flera gånger sedan du la upp den, och tittat på fotot av minnesstenen. Vi är många som kommer ihåg hur vi fick meddelandet, vad vi gjorde etc. Du var sex månader gammal. Eftersom vi hade 30-årsfest för din pappa kvällen den 28/2 så sov du och Joel hos mormor och morfar. Dagen därpå var vi hemma hos oss tillsammans med mormor och morfar, farmor och farfar och andra släktingar för att vi skulle fira pappa Morgan. Istället för fest blev det gråt, prat, TV-utsändningar och så försökte vi äta av tårtan men det var liksom inte gott. Däremot var det gott att vara tillsammans med nära och kära. Jag minns att vi var många som var rädda för vad mordet på Olof Palme skulle få för konsekvenser för oss själva och på samhälls-utvecklingen