söndag 14 mars 2010

Slutspurt på Jesus och evangelierna

Ja, nu är det bara fyra dagar kvar på min kurs Jesus och evangelierna. Det är helt sjukt, för jag ska lämna in en hemtenta som inte är klar och göra en språktenta som jag inte har pluggat särskillt mycket alls på innan kursen är klar. Och jag har ingen aning om hur detta kommer att gå. Om jag har flyt kan det gå bra. Om jag har otur kan det gå riktigt dåligt. Det är jobbigt med ny lärare som jag inte har koll på hur han rättar...

Två stora TV-händelser i helgen. Final på På spåret och melodifestivalen. På spåret var ju helt tok-bra. Jag älskar På spåret! Jag tyckte att rätt lag vann. Helt klart. Men om ni inte har sett det, så är det så sjukt värt att se på SVT play. Så bra!

Melodifestivalen var inte lika rolig, men det var trevligt att Salem kom så långt. Jag röstade faktiskt. Det är nog första gången jag gjorde det.

Jag och Andreas hade en heldag igår. Först var vi på hans extrajobb Säck, som hade nypremiär i fredags. Butiken är riktigt fräsch nu. Om ni är i Stockholm och behöver en ryggsäck eller en sovsäck eller en spork så tycker jag att ni ska passa på att gå dit. Här är Andreas och butikschefen Emilias hund Sippa (hon heter egentligen Vitsippa och är egentligen en isbjörn, men en väldigt snäll isbjörn) och i bakgrunden Kajsa på Säck.

Efter Säck var vi på Vildmarksmässan. Det var lite roligt, men väldigt mycket folk. Sedan åkte vi till Spånga och firade Thomas som går i min klass och som fyller 25 idag. Det var väldigt trevligt. Mycket folk och mycket mat. Man borde ha kalas oftare!

3 kommentarer:

Kristin sa...

är inte han lite lik nån ...? hm?

Maria sa...

hahaha, jo, det är han.

Anonym sa...

På spåret! Herregud så spännande det var! Lätt bästa avsnittet på hela säsongen. kram johanna lööw