lördag 20 mars 2010

Kallelsedagar på THS

Jag har alltså lämnat in min hemtenta och skrivit min salstenta, nu ska jag bara vänta på att de kommer tillbaks. Jag fick tillbaks min texttolkningsövning som gick väldigt bra, så jag är rätt nöjd.

Nu har vi Kallelsedagar på skolan. Det innebär att vi har seminarier och bibelstudier och så, så att människor som funderar på sin kallelse till att göra något i kyrkan, tex att läsa till pastor, diakon, bli ungdomsledare eller så, får möjligheten att tänka mer på det och får samtala med oss pastorskandidater och våra lärare och så. Det är jätteroligt. Jag var på det för några år sedan när jag inte riktigt visste vad jag skulle göra med mitt liv, och det var bra för mig, så nu är det roligt att göra det för andra.

Jag har just fått reda på att det är massa udda folk som läser min blogg (Hej Jakob och Nils), vilket är väldigt roligt, men också läskigt. Och så har många sagt att min blogg är rolig. Det är väldigt roligt, inte alls läskigt. Jag funderade på att lägga ner den för ett tag sedan, men jag fortsätter nog ett tag till.


Imorgon eller på måndag kommer jag åka till Kungälv. Jag ska vara på praktik i Bifrostkyrkan, Mölndal, i tre veckor (12-14). Det ska bli så oerhört roligt. Och 4 april, alltså påskdagen, ska jag predika där, välkomna! Och jag skulle gärna träffa lite Göteborgs- och Kungälvsfolk när jag ändå är där nere. Håll utkik efter mig!

2 kommentarer:

brynte sa...

Hejhej!

felix sa...

nej du får ju inte sluta blogga!