tisdag 26 oktober 2010

Första dagen

Här ligger jag och tar igen mig. Dagen har inte varit fullspäckad, men jag har blivit trött ändå. Jag har försökt lära mig att hitta i kyrkan och att komma ihåg några namn. Inte helt lätt. Men alla är väldigt trevliga. Om en timme hämtar pastor AnnaLena upp mig, för ikväll är det styrelsemöte.

Så nu ligger jag alltså i bäddsoffan hos Birgitta. Hon har just haft huset fullt med tanter som har pysslat. De har gjort änglar av dukar, som ska vara lotter på höstmarknaden. De är väldigt söta. Detta är Birgitta:Detta är några av tanterna:Detta är några av änglarna:

Dagens matsedel (hittills):
Fil, macka, kaffe
Kaffe, prinsessbakelse
Buffé på Koreansk-japansk restaurang ägd av församlingsmedlemmar, kaffe och pepparkaka
Kaffe och chokladkaka med grädde och hallon och björnbär
snart ska jag få en köttfärspajbit

Slutsats 1: Jag kommer behöva rulla hem om jag ska fortsätta äta såhär i tre veckor.
Slutsats 2: Jag kommer bli rund som en ost trots att jag bara är pastor om jag ska fortsätta äta såhär i 40 år.
Slutsats 3: Jag gillar Kristinehamn.

2 kommentarer:

Johanna sa...

Wow! Bra med fika där alltså! Lycka till på vad du nu ska göra där.
/ Johanna Lööw

Ida-Maria sa...

åh, mysigt när man känner igen folk på bilderna! du är bäst!