fredag 29 oktober 2010

Längtar hem

Ja, nu är det fredagskväll och jag är fortfarande i kyrkan. Försöker skriva en predikan utifrån Markusevangeliet 4:26-29, men det är för mycket i huvudet . Idag har jag varit med på en fin begravning. Och så har jag försökt skriva en predikan. Det är svårt. Jag tänkte vara med på tonår lite här, men jag vet inte hur mycket jag orkar, så jag tittar nog bara in och säger hej.

Jag längtar hem lite. Jag gillar att ha ett hem och en sambo. Nu är han långt långt borta, trots att han är hemma. Det är ju jag som är borta. Jag vill vara hos honom nu.
Imorgon är det skriva färdigt predikan som gäller, och på kvällen har Ria Hela Människan i Kristinehamn 30 års-jubileum, så då ska jag vara där. Det blir bra.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Tack för dina fina beskrivningar av din tillvaro i Kristinehamn. Så glad jag är för din/er skull -just att ni fått ett gemensamt hem, som ni båda kan längta till.
GVD Kram LB mamma

morfar sa...

0000000000000000






Maria!
Jag tänker på Dig inför dagens predikan och inför fortsättningen i Kristinehamn
Morfar