måndag 1 november 2010

Ledig måndag

I lördags kväll var det Ria-jubileum. Det var mycket folk och mycket ståhej. Jag vann en tavla på lotteriet. Andra-pris. En äkta Harry Moberg, tydligen världsberömd i hela Värmland. Jag tycker att den är fin.

Igår var det söndag, så då var det gudstjänst. Jag predikade och tre (!) pensionärskörer sjöng. De sjöng väldigt många gamla läsarsånger och liknande och hade tre dragspel med sig.
Min predikan var uppskattad, vilket alltid är roligt. Jag tyckte också att det gick ganska bra.

Idag är jag ledig, så jag ska åka till Örebro över dagen och träffa min älskade pojkvän.

1 kommentar:

Pappa sa...

Ta vara på tiden i Värmland, här finns mycket fin kultur. Inte bara konstnärer och diktare/ljugare (Fröding,Lagerlöf, Dan Andersson) utan även andra kulturyttringar (Sven-Ingvars) och körer som fortfarande sjunger läsarsånger! Snart, myckert snart kommer en del avdessa sånger försvinna i glömska, och en del kommer att trasas sönder i Carola-medlyn och förlora sin särart.
Var finns musikföreningarnas utbud av instrument och stämmor? Finns dragspelet kvar i körerna i Värmland så är du bara att gratulera. Mera drag i kyrkan!!