söndag 14 november 2010

Kära dagbok...

Jag är hemma lite nu efter VFUn i Kristinehamn. Hemma hos mamma och pappa. Jag har inte varit i huset så mycket, för jag är här i väst på grund av ett viktigt möte. equmenia har haft styrelsemöte. Jag tycker att vi är en bra styrelse. Vi som sitter i den är väldigt olika och väldigt engagerade, vilket gör våra möten intressanta och våra beslut väl genomtänkta. Dessutom är alla väldigt trevliga och roliga.

Igår efter mötet var det en i styrelsen som sa till mig att han var rädd att jag kommer få en hjärtattack för att jag blir så engagerad. Jag tolkar det som ett fint sätt att säga att han tycker att jag lätt blir upprörd. Jag vet ju att jag höjer rösten mer än andra, men det är aldrig roligt när andra får veta det. Nu funderar jag på hur jag ska göra för att fortfarande vara engagerad, men vara det på ett sätt som gör att jag får fram vad jag vill, men inte skrämmer andra.

Ökad självinsikt är en bieffekt som jag inte var beredd på när jag tackade ja till att vara med i styrelsen. Jag gillar det.

Inga kommentarer: