torsdag 18 november 2010

Hemma i verkligheten igen

Jag har tidigare i bloggen frågat mig var jag har mitt hem. Är det i Kungälv hos mamma och pappa eller är det i Stockholm där jag lagt min hatt? Nu vet jag. Hemma är här, där jag och Andreas bor. Jag kom på mig själv med att tänka att jag åkte hem till Stockholm här jag satt på tåget upp. Jag skyller på Andreas.

Nu är skolan igång igen. Igår började jag kursen Kommunikation 3, där jag och några till ska lära oss vad kommunikation har att göra med nattvard, vigslar, Välsignelsen och konflikter i församlingen, bland annat. Hur bra som helst! Detta är en såndär kurs som jag inte får högskolepoäng för. Missionskyrkan har sett till att jag får läsa den ändå, eftersom de tycker att jag behöver det när jag är pastor. Är de inte för söta?!

Idag ska jag ha första lektionen i ämnet Kristen Etik. Det ska bli hur roligt som helst, inte minst för att mina fina vänner Ida Simonsson och Emelie Wägmark också ska läsa den. Jag gillar att läsa med dem, och det har jag inte gjort sedan grekiskan, så detta kommer bli riktigt bra!

2 kommentarer:

Mamma sa...

Vi gläds med Er att Ni har ett gemensamt hem! /Mamma o pappa Hedman

Emelie Wägmark sa...

Och vad jag är glad för att få läsa med dig!