lördag 20 november 2010

Ny hobby

Ikväll hade jag tänkt umgås med min kära vän Angelica, men det sket sig. Och Andreas har inte kommit hem från jobbet än. Så nu tittar jag på Hot Shots! och roar mig med min nya hobby namngenerator. Där kan man skriva in namn på två föräldrar och så får man veta vad barnen ska heta. Till exempel:

Förälder 1: Karin
Förälder 2: Morgan
Son: Frej
Dotter: Evelina

Förälder 1: Ronja
Förälder 2: Birk
Son: Johan
Dotter: Jaqueline

Förälder 1: Victoria
Förälder 2: Daniel
Son: Elis
Dotter: Elena

Förälder 1: Francis
Förälder 2: Johnny
Son: Jesus
Dotter: Irmelin
Men om man tar Baby (som huvudrollen i Dirty Dancing vanligtvis kallas) istället för Francis så blir det:
Son: Eilert
Dotter: Eira

Förälder 1: Mumintrollet
Förälder 2: Snusmumriken
Son: Åke
Dotter: Zübeyde

Såhär roligt kan man alltså ha det på en lördagskväll i Stockholm. Jag hoppas Andreas kommer hem snart!

1 kommentar:

Pappa sa...

Evelina!??Jag tycker allt att Maria är finare. Ovanligt dum uppfinning den där namn-på-hittaren.