söndag 7 november 2010

Finfina grejer

Igår var en riktigt bra dag. Först gudstjänst (ja, på en lördag, men det är för att det var alla helgons dag), sedan söndagsmiddag hos Birgitta. Tjärlknöl av en älg som Birgittas son skjutit. Riktigt gott. Jag har tiggt till mig att få äta resterna idag, men då sa Birgitta att hon skulle göra kantarellsås till, så att det blir lite variation. Gött!!Efter middagen så cyklade jag ner till stan för att hälsa på Maj och Mats som hade besök av sin dotter och delar av hennes familj. Den familjen heter Sporre och är min extra-familj hemifrån. Helt fantastiskt att de var här! Tänk att få umgås med lite känt folk när man är på praktik i Kristinehamn, det var helt underbart! Vi gick promenad, fikade, pratade om folk från Kungälv, jag fick rapporter om att mamma verkar kunna stödja på sitt ben igen, och att Sporres svåger/svärson Morten inte kan det.
Och så fick jag ett par jättefina handledsvärmare som Maj hade gjort. Såhär ser de ut:Tack familjen Jansson och Sporre för gårdagen, den var helt underbar!!

Idag är det söndag på riktigt, men ingen gudstjänst på förmiddagen, utan en nattvardsandakt i eftermiddag. Det blir trevligt. Istället för gudstjänst tog jag med mig min mp3-spelare och karmera och gick en promenad. Jag lyssnade på p3-dokumentären om Skomakarligan och fotade frostiga saker. Det var kallt och jättefint ute.

Jag vill också passa på att hälsa Kristinehamn välkommen till min blogg. Roligt att ni hittat hit. Ni får väldigt gärna skriva en kommentar här istället för att skvallra om det i kyrkans korridorer.

Joel:
Kött är gött!
Igår träffade jag Anita, Peder, Emelie, David och Emelies morföräldrar Maj och Mats.
Det är kallt ute.

1 kommentar:

Anna Lena sa...

Jag såg dig på promenad på lördag em... Jag cyklade förbi er. Du såg glad ut! Är det Mats och Maj från Björneborg? ...vi fick ingen bov på kroken den här helgen... suck! Vi ses ikväll!