måndag 4 oktober 2010

Såhär ser min vecka ut:

Om typ 40 minuter börjar veckan, eller i alla fall min första lektion för veckan. Det känns sådär, för jag har inte hunnit läsa allt jag skulle ha läst. Jag ligger efter ganska mycket just nu. I skolan alltså. Jag har en lång lista på saker som jag borde ha läst. Men jag är ingen übermensch, så det går inte att vara på topp hela tiden. Och imorgon ska jag predika i kapellet, så jag måste skriva en predikan idag också. Jag kommer nog ligga efter ett tag nu. Jag försöker intala mig själv att det är så ibland. Ibland måste man acceptera att man är lite efter, annars går man sönder. Lätt (eller ganska lätt i alla fall) att säga, svårt att leva efter.

Men till helgen kommer mina fina föräldrar till Stockholm, så då ska vi bara ha det bra. Det ser tyvärr ut som att Andreas måste jobba. Tråkigt! Men jag ska få umgås med mamma och pappa hela helgen. Undrar vad de vill göra i Stockholm...? Har ni några förslag på vad man kan göra i helgen i Stockholm?

Joel:
Jag är ingen übermensch
Till helgen kommer mamma och pappa

Inga kommentarer: