tisdag 12 oktober 2010

Tankar om att bo

Mamma och pappa var här i helgen. Det var väldigt trevligt. De hade med sig massa grejer, så nu börjar vår lägenhet bli bra. Det är både väldigt skönt och väldigt frustrerande att ha så mycket plats. Det gör att man inte riktigt behöver göra iordning överallt, det är bara att stänga dörren in till gästrummet, så känns det genast ganska okej. Att det ser ut som kriget där inne är inte så farligt. Men på fredag blir det farligt, för då ska Miriam sova där. Det är både trevligt och bra. Trevligt för att jag får träffa Miriam, bra för vi måste få iordning på rummet.

Idag var Ida här och åt. Hon gillade lägenheten, men tyckte att vår bokhylla var lite fattig. Tydligen räcker det inte med fem hyllplan teologisk litteratur, förutom de andra 13 hyllplanen med böcker, för hon ville ha mer. Jag tror jag nöjer mig så länge.

Den öppna spisen är väl det som fattas i lägenheten, så jag lånar denna från Ed Ruscha. Just nu fattas dock även sambon min, som är iväg med jobbet igen. Det blir tomt i dubbelsängen inatt.

Joel:
Det är stökigt i ett av tre rum
Vi har mycket böcker
Det vore fint med öppen spis

2 kommentarer:

Karin sa...

Var skall du sova någonstans då?/K

Linda sa...

Såg bild i dina föräldrars blogg. Lägenheten verkar mysig. Härligt!