fredag 22 oktober 2010

Första snön utanför köksfönstret

Igår lämnade jag in min hemtenta i Den lutherska predikan. Det var väldigt nervöst, men nu är det gjort. Nu får jag vänta i tre veckor, sen vet jag hur det gick. Det kan ha gått hur som helst. Nervöst! Alltid lika nervöst.

Nu kan jag i alla fall komma tillbaks till mitt riktiga liv i några dagar, så nu börjar jag med att blogga lite. Jag har ju inte bloggat på ett tag. Så får man abslout inte göra om man vill vara bloggare! Tre gånger om dagen ska man blogga, man ska absolut inte låta bli att blogga bara för att man har annat för sig.
För två veckor sedan var mina föräldrar här på besök med sin husbil. Då såg det ut såhär:Sedan dess har Miriam, Thomas och Jan-Eric sovit över i vårt gästrum och nu ser det ut såhär:Japp, det snöar. Det lägger sig bara litegrann, men det snöar ordentligt utanför fönstret. Helt tokigt, det är ju bara 22 oktober. Fönstret i fråga ser ut såhär:



Eftersom jag och Andreas bor i en hörnlägenhet och har därför glädjen av ett fönster i köket. Det är riktigt trevligt, i de andra lägenheterna är köket mycket mörkare. Jag gillar ljus.

Joel:
Tenta inlämnad.
Det snöar i Stockholm.
Jag och Andreas bor i en hörnlägenhet.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Så bra det blev med hyllorna på köksväggen!
Gratulerar till den lilla frysen!
Det ser jättemysigt ut! JE hälsar och tackar för senast!
LBmamma

morfar sa...

Hej Maria!
Du bor längre norrut än vi. Vi har ingen snö. Trevligt at se er lägenhet. Det v0erkar mysigt!'Grattis än en gång. Skönt med alla tentor som är avklarade.
Vad jag kommer ihåg av luthersk predikan var att det var ordning och reda men allt för formell i sin uppbygnad för att passa vår tid. Var hos mormor i eftermiddags, vi pratade opm att jag läst din blogg. Vi tänker på dig.
mormor och morfar!







skönt med alla rentor som ligger bakom

Anonym sa...

jaaa!!! vi vill se fler foton från lägenheten. Nyfikenheten är stor och pappa lämnar inga såna detaljer i sin redogörelse.
KRAM Lotta