söndag 26 december 2010

En annan dag

Nu är min jul slut. Jag hade en vanlig jul med mycket mat, fina paket med kreativa rim, Karl-Bertil, bråk i familjen, julevangelium och godis i mängd och parti. Finfint. Sen åkte jag och Andreas till Alingsås och somnade.

Igår vaknade vi av en tvåårig systerson som letade efter sin mamma. Han hittade henne inte, men han ramlade över Andreas ryggsäck och började gråta. Några timmar senare kom två till systersöner som tydligt berättade att de ville ha julklappar. Och en pytteliten systerson som var lite kräkig. Jag tycker helt klart att julen blir roligare med barn.

Mycket mat även hos Östs. Rester från julafton och kalkon. Gott! Och tillslut, efter både förrätt, huvudrätt, lek med Adams nya snowracer och efterrätt så blev det julklappsutdelning. Barnen fick många paket, vi vuxna fick ett var, Det var bestämt så. Vi hade lottat vem av de andra vi skulle ge till. Den som jag gav till blev nöjd, så jag blev glad. Och så fick jag en jättefin present. Jag fick tre jättefina bokstöd varav min hemliga givare gjort ett själv. Med Lilla My på. På ena sidan är hon klädd som hon brukar. På andra sidan är hon klädd som en pastor!!

Såhär löd rimmet:

Ibland kan utrymme finnas i er bokhylla
och du undrar hur du tomrummet ska fylla
I väntan på ytterligare litteratus
här kommer det en ilsken liten figus
Hon är känd för sitt hetsiga temperament
låt na' va bland böcker'a - det är inget skämt

Idag är det bandyns dag: Annandagen. Så klanen Hedman gick till Skarpe Nord och tittade på hur IFK Kungälv slarvade bort segern mot Villa-Lidköping. Ja, ja, så kan det gå. Sen gick vi hem till Vetegången och åt soppa och kola-pannacotta. Här sitter gänget och tittar på Sandviken - Broberg (det blev 9-6).

Imorgon börjar vardagen igen. Lycka till allihopa!

1 kommentar:

Ida-Maria sa...

Bästa julklappen ju!!!