lördag 18 december 2010

Hej då, min mormor

Igår hade vi en begravningsgudstjänst för min mormor Inga. Den var jättefin. Och minnesstunden efter gudstjänsten var jättefin. Mamma och mina mostrar hade sett till att mormors kakor var bakade. Vi barnbarn hade några invändningar (mormor hade aldrig serverat kakor med kanterna kvar på...), men det var bra ändå.

Idag var vi uppe vid gravplatsen på skogskyrkogården och tittade på blommorna. Hon har fått en gravplats vid en björk, det tycker hon om, tror vi. Jättemånga fina blommor låg i snön och frös. Det var riktigt vackert.
Moster Britt, morfar Curt, mamma Karin och moster Gunnel.
Nu ska jag dricka kaffe och äta upp kak-resterna.

4 kommentarer:

Karin sa...

Visst är det en konstig blandning med de överdådigt vackar blommorna och den kalla snön.

Karin sa...

fina bilder på pappa curt och syrrorna - fast man kan ju nästan tro att de är lika långa.....

Karin sa...

och så lite allvar igen .. det var ett jättebra tal du höll på minnesstunden!

Maria sa...

Tack Karin!
Och roligt att du säger att de är lika "långa"... Jag tror inte att så många skulle kalla dem långa...