fredag 10 december 2010

Helgen och mormor

Jag passar på att blogga lite innan jag börjar plugga. Jag ska bara plugga lite idag, för idag ska jag och Andreas ska på weekendresa till Västerås (för att vi aldrig varit där och att det är hyfsat nära Stockholm, så att vi förhoppningsvis inte måste sitte på tåg så länge). Jag fick nämligen en väldigt trevlig födelsedagspresent av Andreas. Vi ska bo på hotell i två nätter. Jag har typ aldrig bott på hotell, så det ska bli väldigt roligt. Hotellfrukost - here I come! Såhär såg det ut där jag fyllde år:
Jag vet inte hur man skriver om sånthär på en blogg, men jag försöker ändå. Natten till måndag dog min mormor. Hon var sjuk länge, så det var väntat. Men det är ändå svårt att förstå att hon inte finns här längre. Det var väldigt skönt för mig att vara nere i Kungälv i måndags, så att jag fick vara med familjen. Jag fick krama mina bröder, prata med mamma och bli ompysslad av pappa. Dessutom var mina mostrar där, vilket alltid är hysteriskt roligt.

Mormor hade ALS. Min kompis Ida S, som har läst till sjukgymnast, hade varit på en föreläsning om ALS där föreläsaren sa att man inte vet vad som gör att man får sjukdomen och att det enda samband som man sett hos drabbade var att de var väldigt sympatiska. Är inte det konstigt?!

1 kommentar:

Angelica sa...

Jag beklagar sorgen återigen hjärtat... hoppas att du o Andreas har haft en fin helg.. puss..