tisdag 21 juni 2011

Godingar!

Igår var jag och Andreas på ytterligare en roadtrip. Denna gång i Väsergötland. Denna gången blev jag också kär, men inte i klippor, hav och räkor, utan i Märta och att bo i hus.

Vi åkte till Lidköping och hälsade på Karin i hennes och Anders jättefina hus. De har bott där i några år och har gjort det jättefint! Dessutom har de en finfin trädgård med äppleträd, luktärtor, pallkragar med morötter, rädisor och jordgubbar. Det är så tok-fint! Jag längtar efter hus! Billiga studentlägenheter nära skolan i all ära, men jag vill ha ett hus nu!

Förutom fint hus så har de också ett väldigt fint barn. Märta. Så fin och så snäll! Jag gosade så mycket med henne som jag bara kunde med. Förutom att gå runt och säga åh och ah åt huset och att gosa med Märta så fikade vi och åt lunch och åt efterrättsjordgubbar. Fint ska det va! Jag tycker att denna bild där Karin tvångsgosar med sin dotter är så söt. Jag tänker mig att Märta bara log när jag tvångsgosade med henne. Det finns i alla fall inte bildbevis på annat.Tillslut kom Märtas pappa hem från en hård arbetsdag.

På eftermiddagen åkte vi vidare på vår roadtrip. Då kom vi till Mullsjö och Ida-Maria och Josefs hus. Behöver jag säga igen att jag vill ha hus? Jag vill ha hus! Där åt vi middag, beundrade huset samtidigt som vi högljutt (i alla fall jag och Josef) löste svensk kyrklighets alla problem. En oerhört trevlig kväll!


Tack Karin, Anders, Märta, Ida-Maria och Josef för en finfin dag. Ni är helt klart bland de bästa!

1 kommentar:

Kakans smått å gott sa...

Tack själv! Det var så kul att ni kom å hälsade på! Det förgyllde min dag å Märta sov hela kvällen efter allt busande:)