onsdag 8 juni 2011

Massa skojsigtheter

Nu händer det mycket roligt. Skolan är typ slut, jag har bara lite framläggningar att gå på imorgon. Det har varit hur fint väder som helst här i Stockholm. Idag är det dock molnigt. Lite tråkigt eftersom jag idag hade planerat att ligga i skuggan och läsa. Men det gör att jag kanske kan motivera mig till att vika tvätt och diska och sånt som jag faktiskt lovade Andreas att göra. Vi får se...

Anyway så har jag haft roligt de senaste dagarna (med undantag för i måndags då jag var tvungen att skriva ännu ett PM). I helgen hade equmenia sin riksstämma, vilket var väldigt roligt. Kyrkorna hade sina möten samtidigt och de bestämde sig för att gå ihop till en kyrka som tills någon kommer på ett bättre namn ska kallas för Gemensam framtid. Jag är nöjd med att de gick ihop, mindre nöjd med det tillfälliga namnet. Men jag är stolt över att man äntligen är samma kyrka.

Här är lite guldkorn från equmenias riksstämma:

Middag på lördagen. Falafel i park.

En del av beslutsordningen när vi skulle bestämma oss för vad vi tycker om scoutstrukturen, samt det duktiga presidiet:


Gamla styrelseledamöter avtackas av vår ordförande. Riksstämman bytte ut Miriam, Joel och Andrea mot Amanda, Ludvig och Maja. Känns som att även den nya styrelsen är väldigt bra.


I måndags, efter att jag skrivit mitt sista PM för året, gick jag, Ida och Karolina och åt mat för att fira att skolan snart är slut. Det är vi tre som suttit och svettats över skolarbetet ihop i vår. Vi åt jättegod kurdisk mat. Lite ironiskt att på vår nationaldag äta mat från ett folk som inte har ett land. Det är krångligt det där med länder....


Här är Ida:Här är Karolina och hennes kub:Detta är den stad som jag bor i. Det ser ganska bra ut, tycker jag.En annan rolig sak som har hänt mig är att igår fick jag och Andreas finbesök. Josefine och Johan kom hit och vi gick ut i Judarskogen och grillade. Det var en jättefin kväll och väldigt god mat! Efter maten kom en andfamilj och hälsade på oss. En mamma och sju ungar. Vi matade dem med korvbröd och de blev våra kompisar (förutom när Johan försökte kidnappa mamman, då blev hon sur).

Joel:
Jag har det bra.
Jag har ätit både falafel, kurdiskt gott lamm och grillat de senaste dagarna.
Snart har jag sommarlov.
Idag ska jag göra massa grejer.

1 kommentar:

Essay Papers sa...

Your article includes the information that i was looking for.Your post helps me to understand this, and i will surely recommend it to other people.Thanks and keep up the good work.