torsdag 18 augusti 2011

Rättvik förutom Dalhalla

Jag och Andreas var i Rättvik fredag till söndag. Vi tog en minisemester dit och hälsade på Andreas vänner från Sjöviks folkhögskola som lämpligt nog hade hand om ett café på en 1600-talsgård som dessutom hade massa sängar över.
Här sitter vi och äter finfin frukost. Den glada kvinnan i rött hår är Josefin som fixade boende till oss. Tack Josefin!Andreas med väldigt god Rättviksglass. Två kulor för 30 kronor. Men kulorna var så oerhört stora så att Andreas frågade om man kunde få halva kulor. Det gjorde att man fick fyra lagom stora kulor för 30 kronor. Värt!Vi var också vid Vidablick som är ett gammalt utsiktstorn där man får se Rättvik och Siljan och Sverige uppifrån. Fint!Jag gillar att vara på minisemester med Andreas. Det är något av det mysigaste jag vet. En annan mys-sak är när Andreas möter mig vid tåget. Det ska Andreas göra snart. Jag har nämligen varit i Mullsjö och målat Ida-Marias och Josefs sovrum. Det har varit väldigt trevligt och jag hoppas att färgen från mitt hår och min hud går bort snart.

Inga kommentarer: