lördag 6 augusti 2011

Stolt!

Idag var jag och Angelica inne i stan och tittade på Pride-tåget och lyssnade på Lady Gaga-låtar. Det var väldigt roligt och färggrant. Och det var hur mycket folk som helst på gatorna. Mycket mer än på första maj. Inte riktigt lika många som när prinsessan gifte sig. Någonstans mittemellan. Vi kom lite sent, så vi fick ingen bra plats. Som tur var började det ösregna. Folket framför oss gick, och vi kunde se något. Och så att jag kunde ta i alla fall några bilder med min mobilkamera.Bland annat såg vi fi, pp, v, s, mp, fp, c och m. De enda riksdagspartierna som inte gick i tåget var alltså kd och sd... De enda partiledarna som gick med var... inte partiledare utan två språkrör. Och Mona, men hon har ju slutat. Hon gick för övrigt och småpratade med Leif P och Jonas G. Det var ganska sött. Förutom politiska partier och gayklubbar gick bland annat gaypoliser och gaybrandmän. Brandmännen var väldigt populära. Friskis och svettis var också där och höll ett pass på ett flak. Och massa andra, naturligtvis. Dock inte Missionskyrkan eller Gemensam framtid, och inte ens equmenia. Tråkigt, tycker jag.

Jag funderade innan mycket på ifall jag åkte in för att titta på "de där gaysarna", som om de var konstiga och lite spännande att titta på. Jag kom fram till att jag ville åka in för att stödja människor som inte har det så lätt. Och ha roligt. För det var väldigt roligt. Väldigt Gaga. Jag är väldigt glad att jag var där.

1 kommentar:

Mariastenow sa...

Härligt! Jag var där och kollade förra året. Både min syster och far var där idag, pappa gick nog med Svenska kyrkan en del. Och gött med Gaga! :)