fredag 26 december 2008

Annandagen!

Visste ni att i Sverige har vi haft tredjedag och fjärdedag jul som helgdagar också?! Men vi är glada ändå.
Julafton var bra. Här sitter mormor och morfar och ska snart äta mat. Det var mycket mat. Kusin Tobias åt 400 kilo revben... Jag smakade på sillsalladen. Den var helt okej, men jag gillar annat bättre. Det är inte min bästa mat, som barnen får lära sig att säga.
Mina fina kusiner sitter i soffan och tittar på Kalle Anka. Linnea, Johan, Christoffer och Tobias är detta. Nisse är ute i köket och luktar på glöggen(?).

Mammas nya krubb-figurer. Här visas Josef, Maria, Jesus, Kalven och Åsnan.
Pappas gran från den fina sidan. Och julklapparna.
Slut på julafton. Juldagen gick åt till att titta på tv, spela backgammon, gå ut å gå, äta rester, titta på tv och titta på tv. Vi såg nog åtta halva filmer...

Idag, annandagen, har jag och Andreas varit i Guntorp och lyssnat på födelsedagsbarnet Ida-Maria när hon predikade. Det var bra. Staffan tyckte att vi skulle sjunga psalm 89 minst två gånger. Det var märkligt. Vi sjung den en gång och de två första verserna en gång till. Sen tyckte hans svärmor Siri att det var nog. Och det var det!
En av de sötaste krubborna hade de där. Söndagsskolan är duktig.
Sen blev det bandy. IFK Kungälv - Villa Lidköping. Jag vill inte prata om det!! (Okej, det blev 3-5, vilket inte är bra!) Ni som inte tror att bandy är en publiksport: det kom 3216 personer och tittade på matchen. Det är rätt mycket folk, det...

Nu ska vi äta middag med klanen Hedman. Det kommer bli muntert...

4 kommentarer:

Linda sa...

Jag har aldrig brytt mig om Villa, men nu gör jag det. Heja Villa!

Vi spelar också Backgammon. Jag fick ett resebackgammon i julklapp av Erica som jag bor med.

God jul!

Anonym sa...

Gick förbi Skarpe N och såg resultatskylten 2-3 just när ett jubel hördes - Villaspelare utvisad 10 min! - ah kanske en Kungälvschans...då blev det 2-4 och jag gick vidare. Det är nog det närmaste jag varit bandy hittills. Nästa gång kanske innanför staketet???

Anonym sa...

Haha vad gulligt att du fotade julkrubban =) Haha åh ja......att voi inte tog psalm89 några ggr till ;)

Anonym sa...

Ni är så fina ihop! rock on!