lördag 13 december 2008

Barnen, barnen

Igår jobbade jag med barn. Jag vickade på förskolan som Angelica jobbar på. Så det var jag, Angelica och barnen. Det är inte fy skam. Barnen var väldigt söta. De var inte alls jobbiga, som barn brukar vara. Det jobbigaste var att jag var tvungen att gå upp 05.40 för att åka kollektivt i 70 minuter för att komma dit. Storstäder är osmidiga!

I alla fall så bakade vi lussekatter på dagiset. Det var mysigt. Vi fick till en grymt bra deg. Det kanske berodde på att vi först glömde blanda i sockret, och fick blanda i det när degen redan var ihopdegad, och att vi dessutom glömde saltet... De blev i alla fall väldigt goda och fina.
Barnen fick göra sina egna former på bullarna. En av tjejerna bakade sin mamma. Jättefin blev hon. Men sen bråkade några andra barn och jag vände ryggen till tjejen med mamman och när jag tittade igen så hade hon ätit upp mammans huvud. Det blev en stjärna istället, som mer såg ut som en bläckfisk. Men hon var väldigt nöjd.

1 kommentar:

Malin sa...

HAHA! Jag dör vad roligt! Ätit upp mamman, man undrar ju vad Freud skulle ha tyckt om det.

Snart ses vi!!!