söndag 21 december 2008

Hemma!!

Äntligen hemma! Nu har jag varit hemma i några dagar och har det bra. Jag har varit hos mormor och morfar på11-kaffe som blev till lunch. Jag har varit på Maxi två gånger, jag har varit runt i Kungälv och tittat i alla affärerna: Lindex, klädaffären mittemot Knut, Sko Herloff, Bokia och VideoMix. Det är ungefär hela Kungälv...

I fredags firade vi jul här hemma, för Joel och Nicole åkte till Italien igår. Joel är lite rädd för Nicoles farmor som bara pratar italienska. Det är roligt. Joel och Nicoles pappa kommer sitta i nätbrynja och mjukisbyxor hela dagarna och dricka vin. Nicole kommer vara i köket med de andra kvinnorna... Så gör italienarna, tydligen.

Igår träffade jag Malin. Vi var på Jul på Liseberg. Det var mysigt. Hon vann en chokladask. Jag köpte brända mandlar. Några av mina före detta kids från Surte var där med Daniel, den nya ungdomsledaren. Det var roligt. Sen åkte vi till Malins nya lägenhet. Den var fin. Det var märkligt att allt porslin och muggar och så är de som var varit mina (eller de bodde tillsammans med mina muggar i våra köksskåp, i alla fall).

Idag var jag på gudstjänst kyrkan här hemma. Det är alltid roligt, men idag var det extra roligt. Knökfullt med folk och musikkåren spelade. Det är roligt. Och så var det jättemånga barn där. De som var galma nog sprang omkring medan deras föräldrar, mostrar och far- och morföräldrar sprang efter och försökte få barnen att vara tysta och lugna. Det var jättemysigt. Jag kan inte komma ihåg när det var såhär mycket barn i kyrkan sist. Det var nog när jag var barn...

Och Fredriks bäbis (formerly known as Sixten) ska heta Maria i andranamn!!! Jag vet inte vad hon heter i förnamn än, med detta är ju fantastiskt (hon heter det efter sin mamma, inte mig, men ändå. Jag kan ju låtsas)!

Inga kommentarer: